Meddelande

Nya Pluggakuten lanseras första kvartalet 2017. Läs mer här

Om du vill prata med andra användare (inte om uppgiftsfrågor), kan du göra det i chatten.

Att tänka på när man skapar en ny tråd:
   - Skriv tydliga rubriker där du om möjligt anger både ämne och nivå för frågan.
      Exempel: "[KE A] balansering av formel". Undvik saker som "HJÄLP!!!" och "SNÄLLA!!".
   - Visa alltid hur du har försökt. Då är det mycket enklare att hjälpa till.
   - Korsposta ej! Det är inte tillåtet att posta samma tråd flera gånger.
   - Bumpa inte din tråd mer än en gång per dygn.

Se alla regler här. Om dessa regler ignoreras kommer en varning att delas ut, som kan följas av en avstängning.

Länkar till bra gratis personlig läxhjälp behövs

Raven123
Medlem

Registrerad: 2016-06-05
Webbsida

Länkar till bra gratis personlig läxhjälp behövs

Under rubriken länkar är idag är gratis läxhjälp blandad med reklam från firmor som tar betalt. Och det är väldigt mycket länkar om allt möjligt. När nu terminsstarten närmar sig ... efterlyser jag tydliga pekare till var det finns gratis kvalitativ läxhjälp. Gratis vet vet ju alla vad det betyder, så kanske får det räcka som kriterium. Men som kvalitetskriterium skulle man också kunna använda den granskning som 90-organisationerna utsätts för
( http://www.insamlingskontroll.se/ )
och som har likheter med ISO-certifiering. Även om det inte direkt är läxhjälpen som granskningen gäller, så är det ett mått som fritar pluggakuten ansvaret för att bedöma hur seriös nån är.

Mattecentrum, Röda korset och Rädda barnen har alla läxhjälp som skulle hamna på den listan.
Jag tänker också på att man ibland har större behov än annars att hänvisa någon till ett personligt möte för att vara mer säker på att informationen går in.

Faabz
Medlem

Registrerad: 2013-07-12

Re: Länkar till bra gratis personlig läxhjälp behövs

Det finns också http://www.intize.org/ vilket är helt gratis, de som är läxhjälpare gör det också volontärt.

Jag har inga drömmar, endast mål.

Sidfot