---Logga in så försvinner jag!---

Meddelande

Vi planerar att uppdatera Pluggakuten. Förslag och idéer kring detta mottas tacksamt här.

Om du vill prata med andra användare (inte om uppgiftsfrågor), kan du göra det i chatten.

Att tänka på när man skapar en ny tråd:
   - Skriv tydliga rubriker där du om möjligt anger både ämne och nivå för frågan.
      Exempel: "[KE A] balansering av formel". Undvik saker som "HJÄLP!!!" och "SNÄLLA!!".
   - Visa alltid hur du har försökt. Då är det mycket enklare att hjälpa till.
   - Korsposta ej! Det är inte tillåtet att posta samma tråd flera gånger.
   - Bumpa inte din tråd mer än en gång per dygn.

Se alla regler här. Om dessa regler ignoreras kommer en varning att delas ut, som kan följas av en avstängning.

Söka till gymnasiet - intagningspoäng

Pluggplugg
Medlem

Registrerad: 2009-08-19

Söka till gymnasiet - intagningspoäng

Hej!

Jag bara letar och letar överallt för att få ett hum om intagningspoängen till de olika linjerna. Jag vet att inget vet EXAKT, men om man vet på ett ungefär, t. ex samhällsvetenskap - inriktning sambeteende: 255 p
Eller typ natur: 285 p osv, om ni bara vet på ett ungefär? Vore jätte snällt!

Vill påpeka att jag har gymnasieval snart wink De linjer jag funderar på är natur och sam, samt olika inriktningar!

If you never try, you never know

Aliquantus
F.d. administratör

Från: Uppsala
Registrerad: 2007-06-03

Re: Söka till gymnasiet - intagningspoäng

Nej, det beror helt på stad, skola och linje. Natur på en viss skola kan ligga på 30 poäng, medan det kan ligga på 310 poäng. Hör med din SYV, han/hon har säkert statistik för din stad.

oggih
Administratör

Från: Lund
Registrerad: 2008-02-29
Webbsida

Re: Söka till gymnasiet - intagningspoäng

http://www.gymnasium.se/se/gymnasium/ra … varde.aspx kan du räkna ut ditt eget meritvärde och jämföra det med vissa skolors lägsta intagningspoäng (IP) för de olika programmen förra året.

Naturvetenskap.org, gratis information inom matematik, fysik, kemi och biologi.
Sommarforskning för högstadie-/gymnasieelever.

Sidfot