---Logga in så försvinner jag!---

om natinella prov

Give&Get
VIP-medlem

Registrerad: 2009-12-03

Re: om natinella prov

En annan lite fråga från mig.

Vad finns det för gränser i film recensionen La Zona?

Jag vet två, gränsen mellan de fattiga/rika eller gränen mellan frihet och instängd. Vet ej om ni förstår de, men tycket inte att de är tillräckligt djupa, någon som kan hjälpa?

REWDOLPH
Medlem

Registrerad: 2010-01-30

ssssss6 skrev:

snälla kan nån svara mig om varför man kan inte träffas på detta sätt och göra affärer i USA?

Nu är ju detta efter provet men det där är ett utdrag ur en roman och personen som sa det sa det knappast som något rent fakta....Åtminstone när det gäller Sv och En nationella finns det åtminstone på vissa uppgifter inga exakta rätt och fel. Varför man har en jävligt exakt och tydlig bedömningsmall att följa för speciellt de högre betygen.

ogsweidi
Medlem

Registrerad: 2010-02-08

hallå, imorgon ska man ju skriva en slags uppsats i svenska nationelle proven och jag undrar om någon vet om temat kommer vara gränsland imorgon på skrivuppgiften elr kommer det kanske komma något annat ämne att skriva om? smile tacksam för svar

Meiser
Medlem

Registrerad: 2009-12-09

ogsweidi skrev:

hallå, imorgon ska man ju skriva en slags uppsats i svenska nationelle proven och jag undrar om någon vet om temat kommer vara gränsland imorgon på skrivuppgiften elr kommer det kanske komma något annat ämne att skriva om? smile tacksam för svar

Uppsats delen fungerar så att man har typ 4 ämnen att välja på. Och de 4 ämnena kommer att ha temat gränslandet. Alltså det kommer att ha något med gränslandet att göra men det finns ju så många olika gränsland så ingen vet exakt vilka olika ämnen man har att välja på.

Kristi
Medlem

Registrerad: 2010-05-12

Vad betyder krigsförklaring?

Marcus
Medlem

Registrerad: 2010-01-17

Kristi skrev:

Vad betyder krigsförklaring?

Att man förklarar krig mot någon/några eller någonting, ganska självförklarande ord.

NV år 1

7abibi
Medlem

Registrerad: 2010-05-14

hej kan någon hjälpa till här jag ska göra np på tisdag men jag behöver lite tips  ex vad har ni fått för frågor?

7abibi
Medlem

det är om häftetgränslandet

7abibi
Medlem

REWDOLPH skrev:

ssssss6 skrev:

snälla kan nån svara mig om varför man kan inte träffas på detta sätt och göra affärer i USA?

Nu är ju detta efter provet men det där är ett utdrag ur en roman och personen som sa det sa det knappast som något rent fakta....Åtminstone när det gäller Sv och En nationella finns det åtminstone på vissa uppgifter inga exakta rätt och fel. Varför man har en jävligt exakt och tydlig bedömningsmall att följa för speciellt de högre betygen.

hej har du skulden tex av haftet i gränslandet

7abibi
Medlem

7abibi skrev:

REWDOLPH skrev:

ssssss6 skrev:

hej har du skulden tex av haftet i gränslandet

hallo snälla jag behöver den

sihem1996
Medlem

Registrerad: 2010-06-13

Give&Get skrev:

En annan lite fråga från mig.

Vad finns det för gränser i film recensionen La Zona?

Jag vet två, gränsen mellan de fattiga/rika eller gränen mellan frihet och instängd. Vet ej om ni förstår de, men tycket inte att de är tillräckligt djupa, någon som kan hjälpa?

Sidfot