---Logga in så försvinner jag!---

Meddelande

Vi planerar att uppdatera Pluggakuten. Förslag och idéer kring detta mottas tacksamt här.

Om du vill prata med andra användare (inte om uppgiftsfrågor), kan du göra det i chatten.

Att tänka på när man skapar en ny tråd:
   - Skriv tydliga rubriker där du om möjligt anger både ämne och nivå för frågan.
      Exempel: "[KE A] balansering av formel". Undvik saker som "HJÄLP!!!" och "SNÄLLA!!".
   - Visa alltid hur du har försökt. Då är det mycket enklare att hjälpa till.
   - Korsposta ej! Det är inte tillåtet att posta samma tråd flera gånger.
   - Bumpa inte din tråd mer än en gång per dygn.

Se alla regler här. Om dessa regler ignoreras kommer en varning att delas ut, som kan följas av en avstängning.

Smaragdalena är årets komet!

Strappa
Medlem

Registrerad: 2009-07-25

Smaragdalena är årets komet!

Jag roade mig att bläddra lite i användarlistan och upptäcker att Smaragdalena har passerat 2000 inlägg på lite drygt 3 månader bara.
Man tycker att man själv har skrivit en hel del med över 4000 inlägg...men det är sedan sommaren 2009 det!

Det är dessutom har Smaragdalena alltid bra svar med prydliga lösningar!

Jag är grymt imponerad!

för övrigt anser jag att alla andra borde ha lärt sig vid det här laget

peter_dahlen666
Medlem

Registrerad: 2009-03-16

Re: Smaragdalena är årets komet!

I den takten är pluggakutens obesvarade frågor besvarade fram till jul.

Här är det bara kärlek som råder

Darxon
Medlem

Registrerad: 2012-04-16

Strappa skrev:

Jag roade mig att bläddra lite i användarlistan och upptäcker att Smaragdalena har passerat 2000 inlägg på lite drygt 3 månader bara.
Man tycker att man själv har skrivit en hel del med över 4000 inlägg...men det är sedan sommaren 2009 det!

Jag är grymt imponerad!

Hon är ju lärare, så dock ingenting förvånande! wink

Senast redigerat av Darxon (2012-06-09 22:53)

1337

saltkrakan
Moderator

Registrerad: 2010-02-02

Strappa skrev:

Jag är grymt imponerad!

Håller med, hon borde bli "Årets Pluggakutare". Se: http://www.pluggakuten.se/forumserver/v … p?id=36799

Smaragdalena
Gy-lärare (Ke, Ma)

Registrerad: 2012-02-02

Tack!

UoYevoLI.ILoveYou
Medlem

Registrerad: 2009-10-14

Håller också med! smile Jättefint av dig att lägga ner tid på att besvara våra frågor. Tack ska du ha Smaragdalena smile

DAME
Medlem

Från: ℳαłm☢
Registrerad: 2011-08-12

Håller med!

LaTeX ekvation I hate physics LaTeX ekvation

Darxon
Medlem

Håller definitivt med! smile

1337

Student-t
Normalfördelad f.d. professor

Från: Stockholm
Registrerad: 2010-11-22

En snabb räkning ger att Smaragdalena till detta datum (2012-06-11) gör 3613/130 ~ 28 inlägg per dag vilket är ganska så fantastiskt. Stor eloge.

Marisen
Medlem

Från: Malmö <3
Registrerad: 2011-11-05

Ja sant smile

My English is not good, but at least I'm trying wink

Marisen
Medlem

Från: Malmö <3
Registrerad: 2011-11-05

Va yikes mer än 3000 inlägg på bara 3 månader, oj hon är verkligen bra smile

My English is not good, but at least I'm trying wink

mdp
Gy-lärare (Ke, Fy)

Darxon skrev:

Eller så är det det; jag har bara hunnit varit inne ett dussin gånger sedan augusti, men då är det mest för att ställa egna frågor! Fast hon (hen?) har kanske alla sina elever här på pluggakuten?

Darxon
Medlem

mdp skrev:

Darxon skrev:

Eller så är det det; jag har bara hunnit varit inne ett dussin gånger sedan augusti, men då är det mest för att ställa egna frågor! Fast hon (hen?) har kanske alla sina elever här på pluggakuten?

Tror verkligen inte det. Hon besvarar ungefär alla frågor som hon stöter på, inom ämnena kemi och matte (men ibland fysik och biologi också). Hon har alltså stött på fler än 2000 elever, kan det då vara möjligt att hon har alla sina elever här på pluggakuten? tongue

1337

mdp
Gy-lärare (Ke, Fy)

Darxon skrev:

mdp skrev:

Darxon skrev:

Tror verkligen inte det. Hon besvarar ungefär alla frågor som hon stöter på, inom ämnena kemi och matte (men ibland fysik och biologi också). Hon har alltså stött på fler än 2000 elever, kan det då vara möjligt att hon har alla sina elever här på pluggakuten? tongue

Ja? Det är skillnad på att ha "alla sina elever här på pluggakuten" och att ha "alla här på pluggakuten som sina elever". Antalet elever täcks med god marginal in av det antalet användare hon har hjälpt. Om du inte menar att hon har fler än 2000 elever...

Nu skrev jag det på skoj förstås, men poängen var att om alla hennes elever ställer sina frågor här så slipper hon använda sin arbetstid till att besvara deras frågor på plats. Men jag är grymt imponerad av Smaragdalena jag också!

Nästa år (fast det sa jag förra året också) ska jag få mina elever att ställa sina frågor här. Jag kanske kan få dem att skriva under med klass och skola, så jag snabbt kan söka upp deras inlägg och se om de fått svar.

Känns dock som en typisk juniplan som rinner ut i augustisanden...

Darxon
Medlem

mdp skrev:

Darxon skrev:

mdp skrev:

Ja? Det är skillnad på att ha "alla sina elever här på pluggakuten" och att ha "alla här på pluggakuten som sina elever". Antalet elever täcks med god marginal in av det antalet användare hon har hjälpt. Om du inte menar att hon har fler än 2000 elever...

Nu skrev jag det på skoj förstås, men poängen var att om alla hennes elever ställer sina frågor här så slipper hon använda sin arbetstid till att besvara deras frågor på plats. Men jag är grymt imponerad av Smaragdalena jag också!

Nästa år (fast det sa jag förra året också) ska jag få mina elever att ställa sina frågor här. Jag kanske kan få dem att skriva under med klass och skola, så jag snabbt kan söka upp deras inlägg och se om de fått svar.

Känns dock som en typisk juniplan som rinner ut i augustisanden...

Jag förstår dig, vara bara nog lite petigare än vanligen... smile

1337

Sidfot