---Logga in så försvinner jag!---

Meddelande

Vi planerar att uppdatera Pluggakuten. Förslag och idéer kring detta mottas tacksamt här.

Om du vill prata med andra användare (inte om uppgiftsfrågor), kan du göra det i chatten.

Att tänka på när man skapar en ny tråd:
   - Skriv tydliga rubriker där du om möjligt anger både ämne och nivå för frågan.
      Exempel: "[KE A] balansering av formel". Undvik saker som "HJÄLP!!!" och "SNÄLLA!!".
   - Visa alltid hur du har försökt. Då är det mycket enklare att hjälpa till.
   - Korsposta ej! Det är inte tillåtet att posta samma tråd flera gånger.
   - Bumpa inte din tråd mer än en gång per dygn.

Se alla regler här. Om dessa regler ignoreras kommer en varning att delas ut, som kan följas av en avstängning.

Movies

Hannosha
Medlem

Från: in ur' ♡
Registrerad: 2011-03-05

Movies

Nu är det sommarlov, så självklart vill man ha massa filmer att kolla på. Så jag tycker det är bra att vi tipsar varandra om filmer.

Har ni tips på några filmer?

Senast redigerat av Hannosha (2012-06-15 21:10)

I just wanna hold ya
I just wanna kiss ya
Wrap my arms around you

NObbEs
Medlem

Registrerad: 2010-09-28

Re: Movies

Du kan titta på watchmen.

Om du går vilse - krama ett träd.

matematikern92
Medlem

Registrerad: 2012-04-17

Shutter Island är väl en av de bästa moderna filmerna. Förmodar dock att du redan sett den.
Vilken genre gillar du?

originaleaz
Avstängd

Från: Stockholm
Registrerad: 2012-03-25

På sommarlov rekommenderar jag starkt att man kollar på någon serie som finns i flera säsonger. En serie jag STARKT kan rekommendera är Vampire Diaries. En annan, som precis sänts klart (8 säsonger sammanlagt) är House. Prova dem!

En moderator kan gärna bannlysa kontot på livstid
/OriginalEaz

matematikern92
Medlem

originaleaz skrev:

På sommarlov rekommenderar jag starkt att man kollar på någon serie som finns i flera säsonger. En serie jag STARKT kan rekommendera är Vampire Diaries. En annan, som precis sänts klart (8 säsonger sammanlagt) är House. Prova dem!

Jag har själv fastnat för House nu, kanon när det är dåligt väder, men ångesten kryper fram i takt med solen...

Marisen
Medlem

Från: Malmö <3
Registrerad: 2011-11-05

Ice Age 4 tongue

My English is not good, but at least I'm trying wink

originaleaz
Avstängd

matematikern92 skrev:

originaleaz skrev:

Jag har själv fastnat för House nu, kanon när det är dåligt väder, men ångesten kryper fram i takt med solen...

Har kollat på House i fem år, och sett alla episoder från säsong ett till säsong åtta! Blev riktigt deppig då jag kollade på sista avsnittet för 3 veckor sedan.

/OriginalEaz

Hannosha
Medlem

Nja jag tänkte bara om vi alla kunde dela med oss filmer hehe..

matematikern92 skrev:

Vilken genre gillar du?

Jag gillar skräck, action och komedi !

I just wanna hold ya
I just wanna kiss ya
Wrap my arms around you

Marisen
Medlem

Mr bean, kanske smile

Gebba
Mångalen

Registrerad: 2007-09-22

Game of Thrones (TV-serie) är någonting man måste följa! Annars kan jag starkt rekommendera filmen Prometheus.

Hannosha
Medlem

Gebba skrev:

Game of Thrones (TV-serie) är någonting man måste följa! Annars kan jag starkt rekommendera filmen Prometheus.

Skratta inte åt mig nu. Men jag såg filmen Prometheus förra veckan. Den var kass och sen förstod jag inte så mycket.. tongue

I just wanna hold ya
I just wanna kiss ya
Wrap my arms around you

matematikern92
Medlem

Hannosha skrev:

Gebba skrev:

Skratta inte åt mig nu. Men jag såg filmen Prometheus förra veckan. Den var kass och sen förstod jag inte så mycket.. tongue

Man brukar förstå filmer bättre andra gången man ser dem smile

originaleaz
Avstängd

Gebba skrev:

Såg Prometheus för en vecka sedan, och måste säga att jag förväntade mig mer. Alien filmerna var faktiskt bra mycket bättre! Hursomhelst får Prometheus nog en trea på en femgradig skala.

/OriginalEaz

saltkrakan
Moderator

Registrerad: 2010-02-02

Några tips på bra filmer/tv serier:

Pi, som handlar om en galen(?) matematiker.

Requiem for a Dream, som förmodligen är en av de bästa och samtidigt mest deprimerande filmer jag sett...

(Både är regisserad av Darren Aronofsky.)

Sommarnattens leende, Smultronstället (hittade inte en svensk trailer yikes), Det sjunde inseglet (episk scen), alla är klassiker och såklart regisserade av Bergman!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Annars så finns det också diverse bra tv serier och anime serier.

Och anime filmer som: #1 #2 #3

#1: Hayao Miyazaki bästa filmer är enligt mig: Spirited away, Howl's Moving Castle, My Neighbor Totoro. Alla hans filmer är dock helt fantastiska!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bra dokumentärer om matematik, datalogi, filosofi och vetenskap i övrigt:

http://www.youtube.com/watch?v=PTF-hHGbQ6s (Om matematik och fysik!)

http://transcendentman.com/ (Om den teknologiska singulariteten, kan laddas ned via torrent, sök på piratebay.)

http://www.youtube.com/watch?v=UzxYlbK2c7E (Är ingen dokumentär men är ändå väldigt intressant.)

http://topdocumentaryfilms.com/philosop … he-source/ (Kunskapsteori, lever vi i "the Matrix"?)

http://topdocumentaryfilms.com/nietzsch … -and-evil/ (Om Nietzsche, som bla. kritiserade religionen, en väldigt intressant dokumentär...)

Editar kanske in lite mer förslag senare, dvs. om jag känner för det. (:

Bluerabbits
Avstängd

Registrerad: 2009-01-28

originaleaz skrev:

Jag kan bekräfta att Vampire Diaries är en serie värd att se! Finns också andra bra tv-serier som Game of Thrones, Downtown Abbey, Chuck etc. big_smile

Titta på filmerna Shutter Island, Inception, The Notebook och Game of Shadows (sjukt bra film)  om du inte redan har sett dem. tongue

Senast redigerat av Bluerabbits (2012-06-16 00:32)

chemistry
Medlem

Registrerad: 2010-04-20

När ni väl är inne på serier, så rekommenderar jag starkt Merlin: http://www.youtube.com/watch?v=iPxq3myiQF0

Edon
Medlem

Registrerad: 2011-11-08

Taken.

.

sneagel
F.d. moderator

Registrerad: 2008-02-29

Någon nämnde serier och jag håller med, dock har jag inte mycket till övers för Vampire Diaries. Har kollat på många serier, däribland en hel del "tjejserier" (som man nog måste säga att Vampire Diaries kategoriseras som), men nja, jag fastnade inte.

Breaking Bad är riktigt fet, handlar om en kemilärare tillika familjefar som genom sina kemikunskaper kan koka bra metamfetamin, och blir indragen i den undre drogvärden. Bästa serien jag följt måste jag säga.

Athymy
Medlem

Från: California
Registrerad: 2011-07-22

Om du gillar skräck så skulle jag rekomendera serien "The walking Dead"  och "Supernatural", vet inte om den klassifiseras som skräck men jag tycker i alla fall att den borde göra det. tongue

When in doubt, use a creative substitution.

Gebba
Mångalen

Registrerad: 2007-09-22

originaleaz skrev:

Gebba skrev:

Såg Prometheus för en vecka sedan, och måste säga att jag förväntade mig mer. Alien filmerna var faktiskt bra mycket bättre! Hursomhelst får Prometheus nog en trea på en femgradig skala.

Man förväntade sig väl ett mer djupare svar i slutet i och med att man inledningsvis i filmen konstaterade en tämligen djup frågeställning. Eller frågeställningen besvarades väl aldrig? tongue Men jag tycker ändå att filmen hade en ganska stadig story och grym miljö!

Marisen
Medlem

Dictatorn verkar bra smile

Marisen
Medlem

mirror mirror är även en rolig film som du kan titta på big_smile

originaleaz
Avstängd

Gebba skrev:

originaleaz skrev:

Gebba skrev:

Man förväntade sig väl ett mer djupare svar i slutet i och med att man inledningsvis i filmen konstaterade en tämligen djup frågeställning. Eller frågeställningen besvarades väl aldrig? tongue Men jag tycker ändå att filmen hade en ganska stadig story och grym miljö!

Mjo filmen var ju helt okej och hatar slut där man själv får spekulera kring -.-

/OriginalEaz

sur strömming
Medlem

Registrerad: 2010-08-12

Movies?

Moonrise Kingdom http://www.imdb.com/title/tt1748122/.

wabofa

saltkrakan
Moderator

Registrerad: 2010-02-02

sur strömming skrev:

Movies?

Moonrise Kingdom http://www.imdb.com/title/tt1748122/.

Den verkar trevlig! Ser ut att ha drag av Rushmore, som också är en av Wes Andersons fantasiska filmer. smile

Sidfot