Elektrisk krets

Behöver hjälp med denna fråga, läraren hänvisar till boken men jag har inte den, kan någon hjälpa mig?
Steg 1:
Jag tror vi får anta att från början, då strömbrytaren står i mittläget, är kondensatorn C urladdad och då är spänningen över den 0V.
När vi då slår om strömbrytaren till läge a, hur kommer spänningen över kondensatorn att förändras?
Liknande antagande för spolen. Från början går ingen ström genom R och L.
När vi då slår om strömbrytaren till läge a, hur kommer strömmen genom spolen att förändras?
Steg 2:
När strömbrytaren varit i läge a "länge", hur ser då det nya jämviktsläget ut? Vad blir spänningen över kondensatorn? Vad blir strömmen genom spolen?
Steg 3:
Efter att strömbrytaren slås över i läge b, hur förändras då spänningen över kondensatorn och hur förändras strömmen genom spolen?
Det måste vara onödigt svårt att lösa övningsuppgifter i ellära utan tillgång till läroböcker.
Som komplement till ThomasN utmärkta beskrivning att angripa uppgiften kolla Wikipedialänken https://en.wikipedia.org/wiki/RC_circuit
Motsvarande för RL-krets finns också.