1
svar
77
visningar
Elektromagnetism
Hej! Jag förstår inte alls varför F2 är riktad åt vänster och inte åt höger i a). Jag ritade bild (se nedan) och använde FBI... tacksam för hjälp!


Jag är inte riktigt med på vad din figur i mitten visar.
Det står i uppgiften att "rita de båda ledarna i genomskärning". Det blir något som liknar din nedersta figur.
Sen står också att "rita därefter ut riktningen på magnetfältet runt ledare 1 där ledare 2 befinner sig".
Det bör bli något sånt här:

Då ser du vad magnetfältet blir där ledare 2 är. Klarnar det lite?