1 svar
77 visningar
Dr.scofield 792
Postad: 30 maj 16:05

Elektromagnetism

Hej! Jag förstår inte alls varför Fär riktad åt vänster och inte åt höger i a). Jag ritade bild (se nedan) och använde FBI... tacksam för hjälp! 

ThomasN 2683
Postad: 1 jun 00:39

Jag är inte riktigt med på vad din figur i mitten visar.

Det står i uppgiften att "rita de båda ledarna i genomskärning". Det blir något som liknar din nedersta figur.
Sen står också att "rita därefter ut riktningen på magnetfältet runt ledare 1 där ledare 2 befinner sig".
Det bör bli något sånt här:

Då ser du vad magnetfältet blir där ledare 2 är. Klarnar det lite?

Svara
Close