Feedback på andra slide till gymnasiearbete om syn och smak
Hej!
Jag gör ett gymnasiearbete på naturvetenskapsprogrammet om frågan: Kan synen påverka smaken?
Jag har gjort min andra slide till presentationen. Den ska vara en kort sammanfattning av vad arbetet handlar om. Jag vill visa att experimentet går ut på att deltagare får smaka på samma dryck i olika färger och sedan gissa smaken. Arbetet handlar också om hur synen, smaken och hjärnans förväntningar kan påverka smakupplevelsen.
På sliden står det:
-
Samma dryck – olika färger
-
Deltagarna gissar smaken
-
Synen kan påverka smakupplevelsen
-
Hjärnans förväntningar spelar roll
Jag har också med citatet: “Smak sitter inte bara på tungan.”
Tycker ni att denna slide fungerar bra som andra slide i presentationen? Är texten tydlig och lagom kort, eller borde jag ändra något för att den ska bli mer vetenskaplig och seriös?
Tack på förhand!
