mohamed.hussein 62
Postad: 24 okt 2023 21:48

Gå på föreläsningar eller inte.

Hej,

Jag har en ganska allmän fråga. Jag har precis börjat plugga till civilingenjör på KTH och behöver lite tips när det gäller föreläsningar. Av matteföreläsningarna tror jag att jag gick på ungefär 16/17 av 21 men jag vet inte riktigt hur givande de är. Ibland sitter jag på en föreläsning och känner att jag slösar två timmar som jag hade kunnat använda mer produktivt. Men om jag inte går på en föreläsning får jag lite ångest över att jag kanske missar något som.

En annan sak som jag har märkt när det gäller föreläsningar är att om jag inte förstår en viss del av föreläsningen så känner jag mig helt lost i 30-45 minuter. Och då känner man att man har slösat sin tid igen. Jag testade att gå igenom det föreläsningen handlar dagen innan och gå på föreläsningen men då har jag känt att föreläsningen inte känns så givande. 


Däremot har jag tyckt att övningarna har varit användbara. Att få jobba med uppgifter och får svar på ens frågor tycker jag är väldigt givande. Nu är första perioden över och nästa period har jag två mattekurser och just nu försöker jag att planera lite hur jag ska lägga upp plugget. Det kanske är att man behöver hitta vilken studieteknik som är bäst för en själv men jag undrar hur ni gjorde när det kom till att gå på föreläsningar. Det finns ju många som klarar sig hur bra som helt utan att gå på en enda föreläsning.

** Självklart kommer att gå på de första föreläsningarna nästa period också då man inte vet ifall föreläsaren är helt fantastisk eller inte.

Teraeagle 20783 – Moderator
Postad: 24 okt 2023 22:12 Redigerad: 24 okt 2023 22:12

Jag gick nästan inte på någon matteföreläsning, jag tyckte att föreläsarna var alldeles för opedagogiska. Det finns många populära videoföreläsningar i matte och de är populära av en anledning, just eftersom föreläsarna där ofta är mycket bättre pedagoger.

I mer specialiserade kurser i slutet av utbildningen blir föreläsningarna en annan sak. Då blir man en tajtare grupp och relationen till läraren kan vara viktig om du t.ex. vill studera vidare som doktorand. Gemenskapen med kurskamrater i den typen av kursen kan också betyda en del.

mohamed.hussein 62
Postad: 24 okt 2023 22:23
Teraeagle skrev:

Jag gick nästan inte på någon matteföreläsning, jag tyckte att föreläsarna var alldeles för opedagogiska. Det finns många populära videoföreläsningar i matte och de är populära av en anledning, just eftersom föreläsarna där ofta är mycket bättre pedagoger.

I mer specialiserade kurser i slutet av utbildningen blir föreläsningarna en annan sak. Då blir man en tajtare grupp och relationen till läraren kan vara viktig om du t.ex. vill studera vidare som doktorand. Gemenskapen med kurskamrater i den typen av kursen kan också betyda en del.

Ja, jag kände själv att jag lärde mig mer av att titta på videor på YouTube än att gå på föreläsningarna. Ibland. Första perioden hade vi mycket schemalagd så jag slutade runt 17 nästan varje dag. Dessutom har jag runt 40 minuter hem så jag brukade komma hem väldigt trött. Så det blev att jag alltid gick på föreläsningar/övningar men hade inte mycket tid att repetera vilket gjorde att jag hade glömt stora delar av det vi gick igenom i början av kursen mot slutet av kursen. Det ledde till en väldigt stressig tentaperiod. Nästa period har jag mycket mer frihet då jag inte har någon programmering med obligatoriska labbar längre. Så det kanske blir att jag tar chansen och jobbar mer hemifrån/något bibliotek nära mig.

klonk 137
Postad: 24 okt 2023 23:35 Redigerad: 24 okt 2023 23:36
mohamed.hussein skrev:

Hej,

Jag har en ganska allmän fråga. Jag har precis börjat plugga till civilingenjör på KTH och behöver lite tips när det gäller föreläsningar. Av matteföreläsningarna tror jag att jag gick på ungefär 16/17 av 21 men jag vet inte riktigt hur givande de är. Ibland sitter jag på en föreläsning och känner att jag slösar två timmar som jag hade kunnat använda mer produktivt. Men om jag inte går på en föreläsning får jag lite ångest över att jag kanske missar något som.

En annan sak som jag har märkt när det gäller föreläsningar är att om jag inte förstår en viss del av föreläsningen så känner jag mig helt lost i 30-45 minuter. Och då känner man att man har slösat sin tid igen. Jag testade att gå igenom det föreläsningen handlar dagen innan och gå på föreläsningen men då har jag känt att föreläsningen inte känns så givande. 


Däremot har jag tyckt att övningarna har varit användbara. Att få jobba med uppgifter och får svar på ens frågor tycker jag är väldigt givande. Nu är första perioden över och nästa period har jag två mattekurser och just nu försöker jag att planera lite hur jag ska lägga upp plugget. Det kanske är att man behöver hitta vilken studieteknik som är bäst för en själv men jag undrar hur ni gjorde när det kom till att gå på föreläsningar. Det finns ju många som klarar sig hur bra som helt utan att gå på en enda föreläsning.

** Självklart kommer att gå på de första föreläsningarna nästa period också då man inte vet ifall föreläsaren är helt fantastisk eller inte.

Jag pluggar också på KTH och har under hela min tid här avvärjt från att gå på matteföreläsningar. De är oftast väldigt teoretiska och att göra uppgifter gör en mer förberedd till tentan. Vissa svåra frågor är teoretiska, men samtidigt lär man sig en hel del teori bara från uppgifter. Det har hittils gett mig bra resultat (förutom i flervarre)

 

Jag skulle rekommendera dig att göra Tam's crash course, föreläsningsanteckningar (som föreläsaren lägger upp), veckornas moduluppgifter och gamla tentor för dina mattekurser! Satsa på att klara modulfrågorna varje vecka för att få bonuspoäng.

 

Föreläsningar är ibland roliga att gå på. En viss Filipsson på KTH är en oerhört duktig och rolig föreläsare. Han var värt att gå på.

 

Får jag fråga vilka mattekurser du ska ha nu till hösten? 

mohamed.hussein 62
Postad: 24 okt 2023 23:41
klonk skrev:
mohamed.hussein skrev:

Hej,

Jag har en ganska allmän fråga. Jag har precis börjat plugga till civilingenjör på KTH och behöver lite tips när det gäller föreläsningar. Av matteföreläsningarna tror jag att jag gick på ungefär 16/17 av 21 men jag vet inte riktigt hur givande de är. Ibland sitter jag på en föreläsning och känner att jag slösar två timmar som jag hade kunnat använda mer produktivt. Men om jag inte går på en föreläsning får jag lite ångest över att jag kanske missar något som.

En annan sak som jag har märkt när det gäller föreläsningar är att om jag inte förstår en viss del av föreläsningen så känner jag mig helt lost i 30-45 minuter. Och då känner man att man har slösat sin tid igen. Jag testade att gå igenom det föreläsningen handlar dagen innan och gå på föreläsningen men då har jag känt att föreläsningen inte känns så givande. 


Däremot har jag tyckt att övningarna har varit användbara. Att få jobba med uppgifter och får svar på ens frågor tycker jag är väldigt givande. Nu är första perioden över och nästa period har jag två mattekurser och just nu försöker jag att planera lite hur jag ska lägga upp plugget. Det kanske är att man behöver hitta vilken studieteknik som är bäst för en själv men jag undrar hur ni gjorde när det kom till att gå på föreläsningar. Det finns ju många som klarar sig hur bra som helt utan att gå på en enda föreläsning.

** Självklart kommer att gå på de första föreläsningarna nästa period också då man inte vet ifall föreläsaren är helt fantastisk eller inte.

Jag pluggar också på KTH och har under hela min tid här avvärjt från att gå på matteföreläsningar. De är oftast väldigt teoretiska och att göra uppgifter gör en mer förberedd till tentan. Vissa svåra frågor är teoretiska, men samtidigt lär man sig en hel del teori bara från uppgifter. Det har hittils gett mig bra resultat (förutom i flervarre)

 

Jag skulle rekommendera dig att göra Tam's crash course, föreläsningsanteckningar (som föreläsaren lägger upp), veckornas moduluppgifter och gamla tentor för dina mattekurser! Satsa på att klara modulfrågorna varje vecka för att få bonuspoäng.

 

Föreläsningar är ibland roliga att gå på. En viss Filipsson på KTH är en oerhört duktig och rolig föreläsare. Han var värt att gå på.

 

Får jag fråga vilka mattekurser du ska ha nu till hösten? 

Kul att du också pluggar på KTH. Har du någonsin känt att något som föreläsaren nämnt på föreläsningen kommer på tentan utan att det står någonstans? I första perioden hade vi envarren där vi använde ett kompendium. Föreläsaren gick igenom något här och där som inte fanns i häftet vilket gjorde mig lite tveksam till att skippa föreläsningar. Nu I period två ska jag ha linjär algebra och sannolikhetsteori och statistik.

klonk 137
Postad: 24 okt 2023 23:52 Redigerad: 24 okt 2023 23:53
mohamed.hussein skrev:
klonk skrev:
mohamed.hussein skrev:

Hej,

Jag har en ganska allmän fråga. Jag har precis börjat plugga till civilingenjör på KTH och behöver lite tips när det gäller föreläsningar. Av matteföreläsningarna tror jag att jag gick på ungefär 16/17 av 21 men jag vet inte riktigt hur givande de är. Ibland sitter jag på en föreläsning och känner att jag slösar två timmar som jag hade kunnat använda mer produktivt. Men om jag inte går på en föreläsning får jag lite ångest över att jag kanske missar något som.

En annan sak som jag har märkt när det gäller föreläsningar är att om jag inte förstår en viss del av föreläsningen så känner jag mig helt lost i 30-45 minuter. Och då känner man att man har slösat sin tid igen. Jag testade att gå igenom det föreläsningen handlar dagen innan och gå på föreläsningen men då har jag känt att föreläsningen inte känns så givande. 


Däremot har jag tyckt att övningarna har varit användbara. Att få jobba med uppgifter och får svar på ens frågor tycker jag är väldigt givande. Nu är första perioden över och nästa period har jag två mattekurser och just nu försöker jag att planera lite hur jag ska lägga upp plugget. Det kanske är att man behöver hitta vilken studieteknik som är bäst för en själv men jag undrar hur ni gjorde när det kom till att gå på föreläsningar. Det finns ju många som klarar sig hur bra som helt utan att gå på en enda föreläsning.

** Självklart kommer att gå på de första föreläsningarna nästa period också då man inte vet ifall föreläsaren är helt fantastisk eller inte.

Jag pluggar också på KTH och har under hela min tid här avvärjt från att gå på matteföreläsningar. De är oftast väldigt teoretiska och att göra uppgifter gör en mer förberedd till tentan. Vissa svåra frågor är teoretiska, men samtidigt lär man sig en hel del teori bara från uppgifter. Det har hittils gett mig bra resultat (förutom i flervarre)

 

Jag skulle rekommendera dig att göra Tam's crash course, föreläsningsanteckningar (som föreläsaren lägger upp), veckornas moduluppgifter och gamla tentor för dina mattekurser! Satsa på att klara modulfrågorna varje vecka för att få bonuspoäng.

 

Föreläsningar är ibland roliga att gå på. En viss Filipsson på KTH är en oerhört duktig och rolig föreläsare. Han var värt att gå på.

 

Får jag fråga vilka mattekurser du ska ha nu till hösten? 

Kul att du också pluggar på KTH. Har du någonsin känt att något som föreläsaren nämnt på föreläsningen kommer på tentan utan att det står någonstans? I första perioden hade vi envarren där vi använde ett kompendium. Föreläsaren gick igenom något här och där som inte fanns i häftet vilket gjorde mig lite tveksam till att skippa föreläsningar. Nu I period två ska jag ha linjär algebra och sannolikhetsteori och statistik

I min senaste kurs Differentialekvationer så lade föreläsaren upp föreläsningsanteckningar. Dessa anteckningar var exakt likadana till det han skrev på tavlan - man kunde bara läsa anteckningarna istället för att gå på föreläsningar. Och det har absolut kommit småsaker på tentan som endast står i dem föreläsningsanteckningarna och som jag inte sett någon annanstans.

MEN, om man kan kursens innehåll väl så är kan man lätt räkna ut dessa småsaker när man väl skriver tentan. Det blir bara lättare om man faktiskt läst det innan/hört det på föreläsningarna.

Lycka till med linalgen! Det är en väldigt annorlunda kurs och man blir lätt förvirrad i början, men till slut så förstår man. Jag skulle faktiskt rekommendera att gå på några föreläsningar till denna kurs, dels för att den är så skum.

mohamed.hussein 62
Postad: 24 okt 2023 23:55 Redigerad: 24 okt 2023 23:58
klonk skrev:
mohamed.hussein skrev:
klonk skrev:
mohamed.hussein skrev:

Hej,

Jag har en ganska allmän fråga. Jag har precis börjat plugga till civilingenjör på KTH och behöver lite tips när det gäller föreläsningar. Av matteföreläsningarna tror jag att jag gick på ungefär 16/17 av 21 men jag vet inte riktigt hur givande de är. Ibland sitter jag på en föreläsning och känner att jag slösar två timmar som jag hade kunnat använda mer produktivt. Men om jag inte går på en föreläsning får jag lite ångest över att jag kanske missar något som.

En annan sak som jag har märkt när det gäller föreläsningar är att om jag inte förstår en viss del av föreläsningen så känner jag mig helt lost i 30-45 minuter. Och då känner man att man har slösat sin tid igen. Jag testade att gå igenom det föreläsningen handlar dagen innan och gå på föreläsningen men då har jag känt att föreläsningen inte känns så givande. 


Däremot har jag tyckt att övningarna har varit användbara. Att få jobba med uppgifter och får svar på ens frågor tycker jag är väldigt givande. Nu är första perioden över och nästa period har jag två mattekurser och just nu försöker jag att planera lite hur jag ska lägga upp plugget. Det kanske är att man behöver hitta vilken studieteknik som är bäst för en själv men jag undrar hur ni gjorde när det kom till att gå på föreläsningar. Det finns ju många som klarar sig hur bra som helt utan att gå på en enda föreläsning.

** Självklart kommer att gå på de första föreläsningarna nästa period också då man inte vet ifall föreläsaren är helt fantastisk eller inte.

Jag pluggar också på KTH och har under hela min tid här avvärjt från att gå på matteföreläsningar. De är oftast väldigt teoretiska och att göra uppgifter gör en mer förberedd till tentan. Vissa svåra frågor är teoretiska, men samtidigt lär man sig en hel del teori bara från uppgifter. Det har hittils gett mig bra resultat (förutom i flervarre)

 

Jag skulle rekommendera dig att göra Tam's crash course, föreläsningsanteckningar (som föreläsaren lägger upp), veckornas moduluppgifter och gamla tentor för dina mattekurser! Satsa på att klara modulfrågorna varje vecka för att få bonuspoäng.

 

Föreläsningar är ibland roliga att gå på. En viss Filipsson på KTH är en oerhört duktig och rolig föreläsare. Han var värt att gå på.

 

Får jag fråga vilka mattekurser du ska ha nu till hösten? 

Kul att du också pluggar på KTH. Har du någonsin känt att något som föreläsaren nämnt på föreläsningen kommer på tentan utan att det står någonstans? I första perioden hade vi envarren där vi använde ett kompendium. Föreläsaren gick igenom något här och där som inte fanns i häftet vilket gjorde mig lite tveksam till att skippa föreläsningar. Nu I period två ska jag ha linjär algebra och sannolikhetsteori och statistik

I min senaste kurs Differentialekvationer så lade föreläsaren upp föreläsningsanteckningar. Dessa anteckningar var exakt likadana till det han skrev på tavlan - man kunde bara läsa anteckningarna istället för att gå på föreläsningar. Och det har absolut kommit småsaker på tentan som endast står i dem föreläsningsanteckningarna och som jag inte sett någon annanstans.

MEN, om man kan kursens innehåll väl så är kan man lätt räkna ut dessa småsaker när man väl skriver tentan. Det blir bara lättare om man faktiskt läst det innan/hört det på föreläsningarna.

Lycka till med linalgen! Det är en väldigt annorlunda kurs och man blir lätt förvirrad i början, men till slut så förstår man. Jag skulle faktiskt rekommendera att gå på några föreläsningar till denna kurs, dels för att den är så skum.

Tack för tipsen! Ja, jag tänkte faktiskt gå på föreläsningarna till båda kurser åtminstone till en början. Ska också börja med att titta igenom föreläsningens innehåll innan själva föreläsningen. Vilken utbildning läser du om jag får fråga?

klonk 137
Postad: 25 okt 2023 00:16
mohamed.hussein skrev:
klonk skrev:
mohamed.hussein skrev:
klonk skrev:
mohamed.hussein skrev:

Hej,

Jag har en ganska allmän fråga. Jag har precis börjat plugga till civilingenjör på KTH och behöver lite tips när det gäller föreläsningar. Av matteföreläsningarna tror jag att jag gick på ungefär 16/17 av 21 men jag vet inte riktigt hur givande de är. Ibland sitter jag på en föreläsning och känner att jag slösar två timmar som jag hade kunnat använda mer produktivt. Men om jag inte går på en föreläsning får jag lite ångest över att jag kanske missar något som.

En annan sak som jag har märkt när det gäller föreläsningar är att om jag inte förstår en viss del av föreläsningen så känner jag mig helt lost i 30-45 minuter. Och då känner man att man har slösat sin tid igen. Jag testade att gå igenom det föreläsningen handlar dagen innan och gå på föreläsningen men då har jag känt att föreläsningen inte känns så givande. 


Däremot har jag tyckt att övningarna har varit användbara. Att få jobba med uppgifter och får svar på ens frågor tycker jag är väldigt givande. Nu är första perioden över och nästa period har jag två mattekurser och just nu försöker jag att planera lite hur jag ska lägga upp plugget. Det kanske är att man behöver hitta vilken studieteknik som är bäst för en själv men jag undrar hur ni gjorde när det kom till att gå på föreläsningar. Det finns ju många som klarar sig hur bra som helt utan att gå på en enda föreläsning.

** Självklart kommer att gå på de första föreläsningarna nästa period också då man inte vet ifall föreläsaren är helt fantastisk eller inte.

Jag pluggar också på KTH och har under hela min tid här avvärjt från att gå på matteföreläsningar. De är oftast väldigt teoretiska och att göra uppgifter gör en mer förberedd till tentan. Vissa svåra frågor är teoretiska, men samtidigt lär man sig en hel del teori bara från uppgifter. Det har hittils gett mig bra resultat (förutom i flervarre)

 

Jag skulle rekommendera dig att göra Tam's crash course, föreläsningsanteckningar (som föreläsaren lägger upp), veckornas moduluppgifter och gamla tentor för dina mattekurser! Satsa på att klara modulfrågorna varje vecka för att få bonuspoäng.

 

Föreläsningar är ibland roliga att gå på. En viss Filipsson på KTH är en oerhört duktig och rolig föreläsare. Han var värt att gå på.

 

Får jag fråga vilka mattekurser du ska ha nu till hösten? 

Kul att du också pluggar på KTH. Har du någonsin känt att något som föreläsaren nämnt på föreläsningen kommer på tentan utan att det står någonstans? I första perioden hade vi envarren där vi använde ett kompendium. Föreläsaren gick igenom något här och där som inte fanns i häftet vilket gjorde mig lite tveksam till att skippa föreläsningar. Nu I period två ska jag ha linjär algebra och sannolikhetsteori och statistik

I min senaste kurs Differentialekvationer så lade föreläsaren upp föreläsningsanteckningar. Dessa anteckningar var exakt likadana till det han skrev på tavlan - man kunde bara läsa anteckningarna istället för att gå på föreläsningar. Och det har absolut kommit småsaker på tentan som endast står i dem föreläsningsanteckningarna och som jag inte sett någon annanstans.

MEN, om man kan kursens innehåll väl så är kan man lätt räkna ut dessa småsaker när man väl skriver tentan. Det blir bara lättare om man faktiskt läst det innan/hört det på föreläsningarna.

Lycka till med linalgen! Det är en väldigt annorlunda kurs och man blir lätt förvirrad i början, men till slut så förstår man. Jag skulle faktiskt rekommendera att gå på några föreläsningar till denna kurs, dels för att den är så skum.

Tack för tipsen! Ja, jag tänkte faktiskt gå på föreläsningarna till båda kurser åtminstone till en början. Ska också börja med att titta igenom föreläsningens innehåll innan själva föreläsningen. Vilken utbildning läser du om jag får fråga?

Bra idé.

 

Jag går Indek, så det är en betydligt mindre matteintensiv kurs än du läser (?). Om jag tror rätt läser endast tekfys/tekmat sannstat i ettan?

mohamed.hussein 62
Postad: 25 okt 2023 13:13
klonk skrev:
mohamed.hussein skrev:
klonk skrev:
mohamed.hussein skrev:
klonk skrev:
mohamed.hussein skrev:

Hej,

Jag har en ganska allmän fråga. Jag har precis börjat plugga till civilingenjör på KTH och behöver lite tips när det gäller föreläsningar. Av matteföreläsningarna tror jag att jag gick på ungefär 16/17 av 21 men jag vet inte riktigt hur givande de är. Ibland sitter jag på en föreläsning och känner att jag slösar två timmar som jag hade kunnat använda mer produktivt. Men om jag inte går på en föreläsning får jag lite ångest över att jag kanske missar något som.

En annan sak som jag har märkt när det gäller föreläsningar är att om jag inte förstår en viss del av föreläsningen så känner jag mig helt lost i 30-45 minuter. Och då känner man att man har slösat sin tid igen. Jag testade att gå igenom det föreläsningen handlar dagen innan och gå på föreläsningen men då har jag känt att föreläsningen inte känns så givande. 


Däremot har jag tyckt att övningarna har varit användbara. Att få jobba med uppgifter och får svar på ens frågor tycker jag är väldigt givande. Nu är första perioden över och nästa period har jag två mattekurser och just nu försöker jag att planera lite hur jag ska lägga upp plugget. Det kanske är att man behöver hitta vilken studieteknik som är bäst för en själv men jag undrar hur ni gjorde när det kom till att gå på föreläsningar. Det finns ju många som klarar sig hur bra som helt utan att gå på en enda föreläsning.

** Självklart kommer att gå på de första föreläsningarna nästa period också då man inte vet ifall föreläsaren är helt fantastisk eller inte.

Jag pluggar också på KTH och har under hela min tid här avvärjt från att gå på matteföreläsningar. De är oftast väldigt teoretiska och att göra uppgifter gör en mer förberedd till tentan. Vissa svåra frågor är teoretiska, men samtidigt lär man sig en hel del teori bara från uppgifter. Det har hittils gett mig bra resultat (förutom i flervarre)

 

Jag skulle rekommendera dig att göra Tam's crash course, föreläsningsanteckningar (som föreläsaren lägger upp), veckornas moduluppgifter och gamla tentor för dina mattekurser! Satsa på att klara modulfrågorna varje vecka för att få bonuspoäng.

 

Föreläsningar är ibland roliga att gå på. En viss Filipsson på KTH är en oerhört duktig och rolig föreläsare. Han var värt att gå på.

 

Får jag fråga vilka mattekurser du ska ha nu till hösten? 

Kul att du också pluggar på KTH. Har du någonsin känt att något som föreläsaren nämnt på föreläsningen kommer på tentan utan att det står någonstans? I första perioden hade vi envarren där vi använde ett kompendium. Föreläsaren gick igenom något här och där som inte fanns i häftet vilket gjorde mig lite tveksam till att skippa föreläsningar. Nu I period två ska jag ha linjär algebra och sannolikhetsteori och statistik

I min senaste kurs Differentialekvationer så lade föreläsaren upp föreläsningsanteckningar. Dessa anteckningar var exakt likadana till det han skrev på tavlan - man kunde bara läsa anteckningarna istället för att gå på föreläsningar. Och det har absolut kommit småsaker på tentan som endast står i dem föreläsningsanteckningarna och som jag inte sett någon annanstans.

MEN, om man kan kursens innehåll väl så är kan man lätt räkna ut dessa småsaker när man väl skriver tentan. Det blir bara lättare om man faktiskt läst det innan/hört det på föreläsningarna.

Lycka till med linalgen! Det är en väldigt annorlunda kurs och man blir lätt förvirrad i början, men till slut så förstår man. Jag skulle faktiskt rekommendera att gå på några föreläsningar till denna kurs, dels för att den är så skum.

Tack för tipsen! Ja, jag tänkte faktiskt gå på föreläsningarna till båda kurser åtminstone till en början. Ska också börja med att titta igenom föreläsningens innehåll innan själva föreläsningen. Vilken utbildning läser du om jag får fråga?

Bra idé.

 

Jag går Indek, så det är en betydligt mindre matteintensiv kurs än du läser (?). Om jag tror rätt läser endast tekfys/tekmat sannstat i ettan?

Ja, precis. Jag läser tekmat!

Svara
Close