Hjällp att kräva ersättning av solenergiinstallatör
Hej,
Jag har haft solceller utan batteri hittills men bestämde mig i år för att skaffa det. Med batteri förväntar man sig att både försäljningen och förbrukningen minskar drastiskt eftersom man utnyttjar mer av det solcellerna producerar istället för att sälja det. Detta är bra eftersom försäljningspriset är lägre än köppriset.
25e juli installerades batteriet. Den första hela månaden med batteriet var alltså augusti, och där kan ni se en dramatisk spike i försäljning (!). Efter att jag uppmärksammade detta för installatören kom de och fixade något den 5e september, efter vilket försäljningen blev noll varje dag.
Jag vill kräva ersättning, men vet inte hur mycket, och det är svårt att visa att förbrukningsökningen inte berodde på min egna konsumptionsförändring eftersom inte bara augusti utan både juli och september ökade jämfört med 2024, två månader där batteriet bara fanns i fem dagar vardera...
Hur ska jag resonera här? HELP

