1 svar
95 visningar
einsteinpros123 64
Postad: 22 feb 2019

musik

hej i musiken gör vi ett bildspel och då använder man datorprogrammet powerpoint. Först väljer man bilder som ska uttrycka musiken och sen ska man ordna de till ett bildspel. När jag gör bildspelet med powerpoint så blir det strul. Jag ställer in vilken tidpunkt bilderna ska visas men sen när jag sparar och ska spela upp bildspelet blir det inte rätt tajming, det blir inte som jag ställt in det till och det kommer sänka mitt betyg för min lärare bedömer hur vi tajmar bilderna till musiken. Har min lärare rätt att sänka betyg på musikuppgiften när det är powerpointen som inte fungerar som det ska, har min lärare rätt att ställa krav på att man ska kunna powerpoint när ämnet är musik? Jag går i åk 9 förresten. Undrar hur detta hänger ihop med ämnet musik, står det i kunskapskrav att man ska kunna sådant och bedömas i datorkunskaper?

SeriousCephalopod 1735
Postad: 23 feb 2019 Redigerad: 23 feb 2019

Det finns en rad i kunskapskraven om att man ska kunna kombinera musik med andra uttrycksformer; detta skulle kunna vara dans, bildkonst, eller visuella bildspel. (Du kan läsa dem själv) Huruvida det är det kunskapskravet som är aktuellt är spekulation men rent spontant låter det inte som en irrelevant aktivitet. 

Det kan förstås också vara ett verktyg för att undervisa något annat kopplat till något annat kunskapskrav men du ska ärligt talat bara fråga din lärare. Hen vet generellt vad målet var. 

Fokusera på att fixa ditt tajmingproblem och sök hjälp med hur du ska fixa det. 

Svara Avbryt
Close