7 svar
41 visningar
Biorr 1619
Postad: Igår 19:55

Polär form

Hejsan

jag har fastnat på en gammal tenta uppgift.

ska man omvandla till polär form först?

Biorr 1619
Postad: Igår 20:11

ska man förlänga ?

Ture 11175
Postad: Igår 20:56

Kag skulle sätta w = a+bi och sen räkna ut

(a+bi)(-2+4i) och sen bestämma a och b så att produkten blir 1.

Biorr 1619
Postad: Igår 21:27 Redigerad: Igår 21:28


stämmer detta?

har ej facit

Bubo Online 8238
Postad: Igår 21:36

Kontrollräkna. Stämmer det?

Biorr 1619
Postad: Igår 21:51

Det stämmer.

men i rutan där man ska skriva svaret står det plustecken mellan termerna 

 

Biorr 1619
Postad: Igår 21:54

ska man skriva (-0,1)+(-0,2i) bara?

Bubo Online 8238
Postad: Igår 22:37
Biorr skrev:

ska man skriva (-0,1)+(-0,2i) bara?

Så är det nog tänkt.

Jag tycker att det blir fult. Helst vill jag svara

 -1+2i10

Svara
Close