7
svar
41
visningar
Polär form
Hejsan
jag har fastnat på en gammal tenta uppgift.
ska man omvandla till polär form först?
ska man förlänga ?
Kag skulle sätta w = a+bi och sen räkna ut
(a+bi)(-2+4i) och sen bestämma a och b så att produkten blir 1.

stämmer detta?
har ej facit
Kontrollräkna. Stämmer det?
Det stämmer.
men i rutan där man ska skriva svaret står det plustecken mellan termerna
ska man skriva (-0,1)+(-0,2i) bara?
Biorr skrev:
ska man skriva (-0,1)+(-0,2i) bara?
Så är det nog tänkt.
Jag tycker att det blir fult. Helst vill jag svara