1 svar
48 visningar
Daniah 35
Postad: 21 maj 2020 02:14 Redigerad: 21 maj 2020 10:43

Respons på bokrecensioner: Sara och Galahad

Jag har läst en bok som heter Sara och Galahad skriva av Mari kleman. Det är hennes första bok. Mari uppväxt i Södermanland. Jobbar som en lärare. Jag tror att Mari  har skrivit boken för hon älskar hästar och det märks verkligen i boken.

Boken handlar om Sara som älska hästar och rid på ridskola. Snart är det sommarlov och det betyder uppehåll med ridningen, och Sara tycker att det känns jättetråkigt. Men en morgon berättar Saras föräldrar att hon ska få låna en av ridskolans hästar under sommaren. Sara är överlycklig och hoppas att det är hennes favorithäst Mynta. Men det visar det sig att det är Galahad även kallad galningen som är den häst Ska få låna. Sara blir bestörta hur ska hon kunna ta hand om en häst som båda sparks, bits och kastar av alla. Till slut bestämde hon sig att Galahad är Galahad är bättre än ingen häst alls, och det visar sig att ingenting blir som hon först trott.

Viktiga hämńdelse i boken är när hon bestämde sig Galahad är bättre än ingenting.

Boken var lätt  bok och det är lätt att förstå boken. Boken är ungdomsbok för det  händer inte mycket om vuxna. Jag tycker boket tillhör äventyr och räd. Jag tror att budskap som boken har är att va inte rädd från något , även om du rädd försök att inte bli rädd. Jag tyckte mycket om den här boken och det finns mycket att känna igen sig i. Speciellt den där känsla av att vara rädd tycker jag författare beskriv så bra.

Smaragdalena Online 78141 – Lärare
Postad: 21 maj 2020 10:44

Har kompletterat din rubrik med titeln på boken, så att det syns att det är två olika frågor. Det står i Pluggakutens regler att man skall kunna skilja mellan dina olika trådar - detta underlättar för oss som svarar. /moderator

Svara Avbryt
Close