0 svar
12 visningar
ne0d0 1
Postad: Idag 13:19

Rita ut en ytjämnhetsymbol, hydraulik

Hej!

Sitter och klurar på ett problem som jag inte kan få mitt huvud igenom och undrar nu om någon skulle kunna hjälpa mig att lösa denna uppgift.

Uppgiften lyder: Rita ut en ytjämnhetssymbol (avverkande bearbetning krävs) med Ra 6,3 på en horisontell yta, samt rita ut en korrekt planhetssymbol med 0,2 mm på samma yta.

Jag förstår grunderna men är osäker på om jag tolkar ISO-standarderna (ISO 1302 och ISO 1101) korrekt när det gäller exakt hur symbolerna ska placeras och se ut.

Är det någon som har erfarenhet av teknisk ritning och kan hjälpa mig förstå hur dessa symboler ska ritas korrekt för hand?

 

Bifogar en bild på ytan detta ska ritas på samt min uppfattning hur lösningen ser ut.

Svara
Close