0 svar
38 visningar
mekatronik 618
Postad: 22 apr 08:48

Tolka instruktioner - analys av resultat i examensarbete

Hej,

Jag håller på att skriva rapport nu för examensarbete, projektet är att bygga en MVP för en batteri simulator. Fick precis feedback från min lärare att vi tolkat ett kapitel fel och jag vet inte riktigt hur jag skall gå till väga för att göra det kapitlet. Dessa är instruktionerna vi fick för kapitel 4:

This is the part where you start to work, after having though of what the deliveries (results presented in the conclusions) of your work shall be. However, it can also by so that starting with the case set-up is a goodchoice, to start to write the theory chapter without having stared either the analysis or case set-up chapter isa really bad idea and is not permitted.

Detta fick vi i feedback:

Resultat i Analyskapitel. Här har ni nog ert största problem för exjobbet och det är just Analysdelen. Nu ligger en del där som känns som ’fallstudiematerial’. Jag förstår att en dal av ert jobb hamnar på fallstudieuppsättning, men försök att i möjligaste mån utskilja ert arbete från ett vanligt ’sommarjobb’, speciellt om det är som så att någon annan utan att ha er bakgrund kunde gjort samma jobb, utan försök att få det till ’kronan på verket i er utbildning, där ni använder era kunskaper för att genomföra en analys av ert ’behandlade problem’. Oroa er inte, jag förstår att det inte är så enkelt i ert fall, men jobba på saken och kanske även blanda in er industrihandledare, så vi får det så bra som det går.

Detta är ett exempel på vad jag skrivit i kapitel 4 som skall flyttas till "genomförande" i rapporten (bara ett kort stycke av 33 sidor text):

Min fråga här är ifall någon har en idé kring hur jag bör tänka när jag gör kapitel 4? Detta är den svåraste delen av arbetet, bland annat för att analys är ett väldigt brett begrepp men också för att projektet var inte super komplicerat i själva utförandet då vi använde mycket färdiga hjälp medel (ex. färdiga utvecklingskort som Arduino).

Svara Avbryt
Close